مهم است!

مهم نیست! 

 خیلی چیزها در این دنیا مهم نیست! اما برای بسیاری از ما خیلی مهمه و بهشون بیش از حد لازم توجه می کنیم!! چرا؟؟؟ واقعا چرا برای ما مهمه که فلانی به دلایلی در فلان مهمانی شرکت نکرد!؟ چرا مهمه که مدل موی نوه عمه ی همسایه! اصلا بهش نمیاد!؟ چرا مهمه که هر مهمانی یک لباس بپوشیم و یا حتی در یک مهمانی چند بار لباس عوض کنیم؟! چرا مهمه که سقف خونه ی اون یکی از سقف خونه ی من قشنگ تره و یا برعکس!؟ چرا مهمه که دختر فلانی با پسر کی ازدواج کرده؟! چرا مهمه که قد من دو میلی متر از قد فلانی بلندتر و یا کوتاهتره؟! چرا باید مهم باشه که من خیلی از چیزها رو ندارم؟! مثلا باغ بالا و یا آسیاب پایین!  

مهم است! 

خیلی چیزها در این دنیا مهمه! اما برای بسیاری از ما اصلا مهم نیست و بهشون کمتر از حد لازم توجه داریم و یا اصلا توجه نداریم! چرا؟؟؟ واقعا چرا برای ما مهم نیست که آرامش درونی ما باید در هر شرایطی حفظ بشه! چرا مهم نیست که بسیاری از خیابان های شهر تمیز نیست!؟ و این موضوع باعث بیماری! زشتی! و آبرو ریزی میشه! چرا دیگه قناعت مهم نیست!؟ و حجاب، برای بعضی! بی کلاسیه؟! چرا احترام به حیوانات به نظر برخی خنده دار و مضحکه!؟ چرا مقارنه ی ماه با مشتری برامون زیبا نیست!؟ و یا چرا تماشای ماه برای بیشتر مردم تکراری شده و کمتر کسی بهش توجه داره! مگر نمیشه هر بار ماه ساکت و زیبا رو یه جور دید؟! چرا دلبری های خدا برامون مهم نیست!؟؟؟ چرا برامون مهم نیست که عدالت، عشق و پاکی! روز به روز داره کمرنگ تر میشه!؟ و یا چرا برامون مهم نیست که اسلام رو خوب نشناختیم؟؟! ... 

نظرات 9 + ارسال نظر
کلاس دوست داشتنی دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام به روح پاک دلان
سلام به فهم فهیم
سلام به روح مقدس آنان که بی پلک به عمق تصویر می نگرند و عینک را از مه ذات شستشو داده اند .
سلام به آنان که خاک را درک می کنند ، نور را می شناسند و با ماه و خورشید سخن می گویند .
سلام به آنان که برگ را می بینند و ریشه را می فهمند .
و سلام برآنان که جاری زندگی برایشان هرگز تکرار نیست و هر لحظه شاهد معجزه ی راه رفتن مورچه اند و ...



عذر می خواهم چون وب شما سیاسی شده است و سن
بچه های من مناسب این مسائل آن هم از این نوع نیست
نمی توانم کامنت های شما را با ذکر آدرس ثبت کنم .

فرصت بحث در این جا را هم جایز نمی شمارم امید دارم
با مطالعه و دقت بیشتر و تفکیک موضوعات به نتیجه ای مطلوب برسید .
فی امان الله

سلام بر شما ...

انتظار داشتم مثل یک معلم دلسوز سخن بگوئید! معلمی که در هر شرایط دست از تعلیم و تربیت بر نخواهد داشت و بی دریغ و سخاوتمندانه آنچه را می داند به آنکه نمی داند می آموزد! جناب آقای ... معلم محترم و دوست داشتنی کلاس دوست داشتنی! کجای وب من سیاسی است؟؟! چند اصطلاح سیاسی در کلامم یافتید؟! چند نام؟! و چقدر گرایش به مکتب یا دیدگاهی سیاسی را؟! پی نوشت دو پست اخیر را که تنها برآمده از درد درونم بود! حذف کردم! تنها می ماند دو حکایت از مولا علی(ع) و دو عکس! (از حوادث اخیر) شاید حالا جرات آن را داشته باشید تا وب را به شاگردان عزیزتان معرفی کنید! لطفا اجازه بدهید ببینند، بخوانند و خودشان قضاوت کنند! قطعا شما اینقدر معلم خوبی بوده اید تا قضاوت صحیح را به آنها آموخته باشید و مطمئن هستم توان پاسخگویی به سوالات و ابهامات آنها را خواهید داشت! آیا از علی گفتن و نقل مردانگی ها و مداراهای او با دشمن و از حوادث روز گفتن! سخن سیاسی است؟! و آنقدر زشت و ناپسند است که باعث گمراهی شاگردان شما خواهد شد؟؟؟؟!!! ... متاسفم!

آقا معلم! زیبایی زندگی تنها در آن لحظه هایی که سخن های لطیف در گوش مارمولک می گویید و یا در نوازش درخت گردو نیست! تنها به تبریک گفتن و شادی برای تولد این امام و آن امام نیست! زیبایی زندگی گاهی در غم هایش نهفته است! باید موشکاف بود و از دل تاریکی ها حق را یافت! باید آزاده بود و آزاد اندیشید! زندگی بدون آزادگی و عدالت ارزشی ندارد!

برای بچه ها تعریف کنید! به آنها بگویید در دو ماه اخیر حکومتی که شما آن را تایید و حمایت می کنید چه ها کرد و چه ها می کند! به آنها بگویید عده ای از بچه های دیروز! که در کلاس های دوست داشتنی دیگری شاد بودند و می آموختند! و پای حکایت ها و نصایح معلم خود غرق آرامش و تخیل می شدند! در اوج جوانی در کجا خوابیدند! به آنها بگوئید که دانشجوی کارشناسی ارشد را می کشند و به او انگ اوباش بودن می زنند! به آنها بگویید که دهان برخی جوانان برومند میهنشان را در زندان خرد می کنند تا از شدت تب و عفونت جان دهند! به آنها بگویید رئیس جمهور منتخب شما در تفرقه افکنی استاد بزرگ و چیره دستی است! بگویید او خود را نخبه می داند! بگویید او خود را در ردیف پاک ترین انسان های جهان می داند و دیگران را به پاکی و نور دعوت می کند! به آنها بگویید چقدر رسوایی در مناظرات و در جریان انتخابات رخ داد! بگوئید آقا معلم! گفتنی ها را اگر می دانید! بگوئید ...
اگر نگوئید! در تاریخ معاصر کشورشان در سالهای بعد خواهند خواند و آنوقت است که شاید شما را بخاطر پنهان کردن حقایق نبخشند!
البته شدت جنایات و رسوایی ها به حدی است که شاید اگر نگوئید بهتر باشد! شاید نگاهشان به زندگی و دین آلوده شود و امنیت خاطری برایشان نماند.

فرصت بحث دارید! حرفی برای گفتن ندارید! اگر داشتید سکوت نمی کردید!! چه متونی را مطالعه کنم و در چه اموری دقت کنم؟؟؟!! تا به نتیجه ی مطلوب برسم؟؟! نتیجه ی مطلوب چیست؟؟؟! بی تفاوتی نسبت به آنچه می بینم و یا توجیه و تفسیر آنچه واقعیت است با معیارهای آقایان!!

فی امان الله

راحله دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 05:43 ب.ظ http://www.raheleh-p.blogfa.com

چون عاشق نیبستیم
عاشق واقعی
اگه از ته دل عاشق بودیم و تمام وجودمان سرشار از او بود دیگر جایی برای هیچ یک از این دغدغه های کوچک احمقانه باقی نمیماند دیگر نه از کینه خبری بود نه از حسادت و چشم و هم چشمی آنقدر زیبا میشدیم که دیگر نیاز به هیچ چیز پیدا نمیکردیم
آنقدر لطیف میشدیم که چشم از ماه بر نمیداشتیم تا دیوانه مان خوانند آنقدر معصوم میشدیم که دلمان نمیآمد پا روی موری بگذاریم آنقدر دوست داشتنی و دوست داشتنی و دوست داشتنی میشدیم که ....
آه تصور کن اگر همه ما عاشق بودیم و دوست داشتنی ...

آهنگر دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 10:22 ب.ظ http://sabtegonah.blogfa.com

سلام سحر خانوم
یادتون رفت بگین که خیلی چیز ها هست که دیگه فراموش شده و دیگه مهم بودن یا نبودنشون مطرح نیست و یکی ازاونها وجدانه.

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
بله حق با شماست!

مریم دوشنبه 26 مرداد 1388 ساعت 10:33 ب.ظ

شناخت علی (ع) شناخت انسان کامل است اما نه شناخت شناسنامه ای . گاهی انسان ، علی را شناسنامه ای می شناسد : نامش علی ، پسر ابوطالب ؛ ابوطالب پسر عبدالمطلب ، مادرش فاطمه اسد بن عبدالعُزّی ؛ شوهر فاطمه ، پدر حسن و حسین ؛ در آن سال متولد شد ، فلان سال از دنیا رفت ، چنان جنگهایی کرد . اینها شناختهای شناسنامه ای علی است ؛ یعنی اگر بخواهیم برای علی علیه سلام شناسنامه صادر کنیم و به شناسنامه ی او آگاه باشیم ، شناسنامه اش اینهاست . اما شناخت شناسنامه ای علی ، شناخت علی نیست ؛ شناخت انسان کامل نیست . شناخت علی یعنی شناخت شخصیت علی نه شخص علی . در هر حدی که شخصیت جامع علی علیه سلام را بشناسیم ، انسان کامل را شناخته ایم و درهر حدی که انسان کامل را عملاً ــ نه اسماً و لفظاً ــ امام و پیشوای خود را قرار دهیم راه او را برویم ، تابع و پیرو او باشیم و کوشش کنیم که خود را طبق این نمونه بسازیم ،{ در همان حد } شیعه این انسان کامل هستیم .
«« بر گرفته از کتاب انسان کامل استاد بزرگ دکتر مطهری .»»

سلام سحر عزیزم .. خوبی ؟ من خوبم ... کم پیدا بودنم دلیل داره !! بماند ...!!

اما اجازه دارم یه چیز بگم؟؟؟ خطاب به کامنت بی نام دو پست قبل :
دوست گرامی علی شناسی مگر چیز عجیب غریبی است ؛ هر کسی در حد درک ، فهم و شعور خودش نه بیشتر ما این را در قرآن کریم هم داریم که از هر کسی در حد توانایی خودش انتظار دارد خداوند متعال نه بیشتر .
ما انسانیم ، نه فرشته ایم نه معصوم و نه پیامبر ، تنها و تنها انسانیم ، اما چیزی که همه داریم و آشکاراست و همیشه در مورد ان صحبت میشه عقل و درک و روان ماست !!!
پس ما با عقل و درایت و برهان و منطق ذهن خودمون خیلی راحت میتونیم حضرت علی رو بشناسیم ، البته باز هم میگویم در حد درک و فهم خودمون ! ، غیر ممکن است که ما ایشون رو به معنای واقعی و کامل خودشون بشناسیم ؛ ( جهان مثل علی و محمد(ص) و ائمه ی معصوم رو نه نداشته و نه خواهد داشت !) .. پس بهتره به جای اینکه دنبال ضعف های کوچک بگردیم بهتره درست بیندیشیم ؛ درست ببینیم ، درست قضاوت کنیم و درست زندگی کنیم ؛ که حداقل برای قضاوت نادرست در پیشگاه حق تعالی شرمسار نباشیم ! همین !!!!!!!


ببخش سحر جان باز هم زیادی حرف زدم ! و شرمنده در مورد پست قبلیت نظر دادم ؛ پست به اون قشنگی چرا نظرش رو بستی !!!!!!!! دلم نیومد اینارو نگم چون دارم از این همه بی عدالتی داغون میشم !!!!!!

سلام مریم جان... دوست عزیزم
خوشحالم که خوبی و امیدوارم کم پیدا بودنت خیر باشه ..

هر چقدر دوست داری بنویس عزیزم .. هیچوقت زیادی حرف نزدی! محدودیتی برای خودت قرار نده ... من حتما خوشحال خواهم شد و استفاده می برم.

جو سه‌شنبه 27 مرداد 1388 ساعت 05:04 ق.ظ

با سلام،

فکر میکنم در یک مورد شتاب به خرج میدین و اون قضاوت شما در خصوص رویدادهای اخیره.

در زمانی که "مجاهدین رجوی" در پی عزل بنی صدر اعلام کردند که به جنگ مسلحانه دست خواهند زد شما شاید 4-5 ساله بودید و بخوبی بخاطر نمیاورید که چه بلوایی به پا شد و تا چه حد در زمانی که صدام با حمایتهای بی دریغ غرب بمب و موشکهای 9 متری بر سرمان میریخت کشور دچار مشکلات مضائف شد.

البته شدت برخوردها در ان زمان بسیار متفاوت بود و بدلیل وضوح حرکات افراد رجوی با بمب گزاریها و ترورها تصویر هر جناح واضح بود و تشخیص برای مردم زیاد دشوار نبود. امروز اما برای قضاوت به زمان نیاز داریم. باید صبر کنیم تا گل الودگی اب بر طرف بشه تا بتوانیم بهتر مواضع طرفها را ببینیم.

مردم به لطف فاشگوییها به ماهییت بسیاری از سران گذشته پی برده اند و با توجه به وسیع بودن و دامنه دار بودن این مشکل که تعداد بیشمای از مقامات پیشین را در بر میگیرد و مضافن بر اینکه این حضرات همچنان دستی در کار دارند و به نوعی دارای نفوذ هستند "ما" به عنوان مردم و ملت هنوز قادر نیستیم که برای سوال عمده ی خود از این اقایان جوابی بگیریم!! "آقایان از کجا آوردید؟".

حقیقت برای بسیاری انقدر بزرگ است که قادر به دیدن ان نیستند و به حق به زمان نیاز دارند تا به ابعاد این چپاول از بیت المال پی ببرند. دست این گونه افراد در پس این حوادث بخوبی دیده میشود و نباید تنها نقش نامدارانشان را به حساب اورد و از بقییه غافل شویم. هر گونه نام بردن در این میان نوعی پیشداوری خواهد بود.

در زمان عزل بنی صدر خیلیها به زندان افتادند، کتک خوردند، اعدام شدند و یا به خارج فرار کردند و هنوز افرادی هستند که برخورد با انها را بدور از شآن پیروان علی میدانند و برای انها حقوقی قائل میشوند که به گمان انها این حقوق پایمال شده اند.

درود بر شما

سلام
حق با شماست! سن و درک من انقدر نیست که تمام تاریخ ایران و حوادث تلخ و شیرین آن را به یاد داشته باشم ...
هر چند نیازی به مرور گذشته نمی بینم! بدون نیاز به هیچ تحلیل و تردیدی می گویم: در جامعه ظلم و بی عدالتی حرف اول را می زند!

من موضع خاصی ندارم دوست گرامی! پیرو و حامی شخص خاصی نیز نیستم! پس نیازی نمی بینم تا صبر داشته باشم گل آلودگی آب برطرف شود و موضع خودم را مشخص کنم! و مرا با موضع و جناح دیگران نیز کاری نیست!

ماهیت بسیاری از سران گذشته برای من و شما آشکار بود و همچنین ابعاد چپاول از بیت المال! سوال من از شما این است: اگر فاشگویی شد(به لطف!!) و پرده برداری از بسیاری از مسائل و یا شفاف سازی! پس چرا می گوئید اب گل آلود است؟؟! گل آلوده شدن اب شاید برای این بود که بعضی از آن ماهی بگیرند!! آن هایی که آب را گل آلود ساختند تا خیل عظیمی از جمعیت را به دنبال خود راه اندازند!

می روید! شما و امثال شما!! برای مدتی به دنبال این رابین هود خیالی! آنقدر می روید تا خسته شوید!! و بعد خواهید دید که دست رابین هود شما هم در دست چپاول گران بیت المال است! صبر داشته باشید! خواهید دید! خواهید دید که این رسواگری ها برای خاطر من و شما نبود!
برای به قدرت رسیدن مجدد بود!

من با خشونت مخالفم! شما هم مخالفید! با بی عدالتی نیز و شما هم .. آزادی می خواهم! آزادی بیان! صداقت می خواهم! صداقت حتی در اوج قدرت! شما نیز ...
اما تفاوت میان ما این است که شما رفتار بزرگان کشور را توجیه می کنید و به امید تحول بزرگی نشسته اید( این ره که می روی به ترکستان است) اما من دیگر تاب و تحمل دیدن ظلم را ندارم! به جز خدا و اولیائش پیرو کسی نیستم! ولایت فقیه شما اگر عادل باشد!! مرگ جوانان کشورش را به این سادگی پذیرا نخواهد بود! حقیقت بزرگی که از آن می گوئید کجاست؟ در بی عدالتی! در دروغ! در توجیه رفتار زشت به اسم جمهوری اسلامی! من دیگر در ذهنم جمهوری اسلامی ایران را خط زده ام همانی را که با خط درشت و بزرگ از اوایل کودکی برایم نوشته بودند! (همین آقایانی که تشت رسوائی شان افتاد و گوش عالم را کر کرد!) حالا خودم با قضاوت و دید خودم می نویسم: دیکتاتوری ایران!!!!
نگوئید نیست! هست! اگر بگوئید نیست آنقدر دلیل و مدرک برایتان خواهم آورد که از پاسخگویی خسته شوید!

در این سی سال حقوق خیلی پایمال شده است! و باز هم می شود! این گمان باطل نیست! واقعیت است دوست گرامی ..
از حق دفاع کنید نه از حاکم! حاکمان اگر سیاستشان اقتضا کند من و شما را نیز به راحتی قربانی اهدافشان خواهند ساخت...!

دل خوش بودیم که « دیو چو بیرون رود فرشته درآید »!!!!!!!!!!!

دوست عزیز هنر نیست به همه انگ و تهمت زد و یا رسوا ساخت! شهامت نمی خواهد .. شهامت تنها در قیل و قال نیست! شهامت در عمل است.
اسلام دین لطف و مهربانی است! بزرگان دین ما پر کاهی را به ظلم از مورچه ای نمی گیرند! بزرگان دین ما با دشمنانشان مدارا می کنند!
کسانی که در این مدت درگیر این موضوع شدند فقط معترض به یک نتیجه ی مبهم بودند!! نه دشمن بودند! نه کافر! نه مشرک! نه اوباش!
ملت بودند! بخش عظیمی از ملت ...

با احترام

آهنگر چهارشنبه 28 مرداد 1388 ساعت 03:52 ب.ظ http://sabtegonah.blogfa.com

سلام
چند روزه مطلب جدید ازتون نخوندم.
انشالله که اتفاقی نیوفتاده باشه

چند سال پیش اون حافظ خردسال قران رفت انگلیس و مدرک دکترا گرفت.وقتی ازش پرسیدن اونجا رو چطور دیدی گفت:

اونجا مسلمون بود اسلام نبود.
اینجا اسلام هست مسلمون نیست.

نقل از کتاب علم الهدا

سلام
ممنون از لطف و احوالپرسی شما

نقل جالبی بود!

سرمایه دل چهارشنبه 28 مرداد 1388 ساعت 05:07 ب.ظ http://alinoruzy.blogfa.com

سلام بانو
خوشحالم از اینکه برگشته اید از توجه و ابراز لطفتان در این ایام بلا بسیار سپاسگزارم. برایتان آرزوی سعادت و سلامت دارم.

سلام
ممنون .. من هم از حضور شما خرسند شدم

رضا چهارشنبه 28 مرداد 1388 ساعت 08:17 ب.ظ http://rezasoltany.blogfa.com

سلام
مهم نیست...!

سلام
گاهی مهم نیست و گاهی ...!

مریم پنج‌شنبه 29 مرداد 1388 ساعت 06:06 ب.ظ http://najvayeney.blogfa.com

زود عادت میکنیم
زود فراموش
مهم نیست...
میگذرد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد