هیس! هیس!

هیس! هیس! صدای چی میاد؟!  

 

گاهی سر و صدای بیش از حد کوچولوهای خانواده، کمی تا قسمتی سرگیجه ایجاد می کنه!  اینجانب که زیرک ترین فرد خانواده هستم! در خصوص فن کودکیاری( البته به نظر دیگران) حیله یا ترفندی کشف کردم و اسمش رو گذاشتم بازی!   

 

هیس! هیس! صدای چی میاد؟!  

 

بچه ها رو دور هم جمع میکنم و ازشون می خوام ساکت و آروم بشینن و به صدای اطراف گوش بدن و به نوبت به من بگن صدای چی میاد! خوشبختانه بچه ها از بازی های جدید خوششون میاد و خوب همکاری می کنن  

 

- خب بچه ها! حالا خوب گوش کنین و یکی یکی بگین صدای چی میاد؟!  

- من بگم عمه جون؟ من بگم خاله جون؟! من بگم؟! من بگم؟!

 - آره تو بگو  

- صدای بوق ماشین!

- آفرین عزیزم! درسته!  

-  

... 

 

من و بچه ها دقایق زیادی مشغول میشیم و با دقت صداهای اطراف رو گوش می کنیم و برای هم اسم می بریم. بیشترین صداهایی که به گوشمون میرسه ایناست: 

ماشین، بوق، هواپیما، موتور،دزدگیر ...  

فقط گاهی از لابه لای این صداهای زشت! صدای کلاغ، گنجشک،گربه، باد و ... میاد!  

 

دلم تنگ شده! برای صدای سکوت! صدای جیرجیرک! صدای باد وقتی دستی به سر و صورت درختها میکشه! صدای آواز یه رهگذر عاشق، ترجیحا زیر بارون، صدای گنجشک ها وقتی برای غذاهاشون جوجه میارن! ببخشید!  وقتی برای جوجه هاشون غذا میارن!  

 

  

نمی دونم شما چقدر به صداها دقت دارید؟!  

و تاثیری که روی فکر و روح انسان داره! مثلا صدای اذان صبح! یا صدایی که تو یه سکوت عمیق میشه حس کرد! و یا صدای یک قلب! قلب یک انسان مهربان!   

خوب شنیدن صداهای خوب! نعمت بزرگیه! شاید امکان پذیر باشه که از درون صداهای خوب و دلپذیر، اسراری رو درک کرد!  

 

امیدوارم همیشه زندگیتون سرشار از صداهای زیبا، لطیف و دلنشین باشه.   

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
علی اکبر چهارشنبه 12 خرداد 1389 ساعت 12:20 ق.ظ http://hamshahrijavan.blogsky.com

سلام
من بگم خاله ..؟
صدای باد میاد که به قول شما داره سر و صورت درختان رو نوازش میکنه..
جالب بود .. اینم یه راهی برای ساکت کردن کودکان در میون این همه صدایی که نمی شنیدیم..
موفق باشی

سلام
متشکرم از لطف شما

سربلند و سلامت باشید

ایذه ای پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 02:24 ب.ظ http://n51m.blogfa.com

روز تون مبارک

سپاسگزارم ...

کلاس دوست داشتنی پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 11:03 ب.ظ http://lovingclass.blogsky.com/

راستی صدای منو هم شنیدید ؟
اگه گفتید از کجا میومد ؟
از اونور صبح پشت درختای نارون
بدنبال کودکی ها
دوباره گوش کنید
حتما! می شنوید !!!

سلام سلام

«‌ می رسد از دور صدای ساز مرد چوپان
صدا صدای مهتاب
امید و امید که جاودان شود بهاران
صدا صدای آفتاب
وای به سرزمین خورشید
شکوه لاله ها چه زیباست
با گل سپید مهتاب طلوع زندگی چو رویاست
وای غنچه ی زندگی بر لبم می زند جوانه
منو و بهار پر ترانه
منو و امید بی کرانه
وای به گوش من می آید صدای ساز مرد چوپان
وای چه قصه ها می گوید ز لاله ی سرخ بهاران
دریا و دریا، نوازش صدای باران
لاله به صحرا پاشید
پرواز و پرواز ، پرستوهای بی آشیان، سوی چشمه ی خورشید

... »

صدای لطف و مهربانی شما همیشه از لابه لای این ترانه ی زیبا به گوشم میرسد!

سلام و درود بر شما

بی بی جان گوهر جمعه 21 خرداد 1389 ساعت 01:19 ب.ظ

سلام سحر جان
دانشگاه ما یه جای پرته پست کوه. من بهش می گم کمپ. یه ویژگی محشرش صداهاست. گاهی دوست داری چشمت رو ببندی و فقط بشنوی

سلام بی بی جان عزیز
خوشا به حال شما! که جایی هستی که می تونی چشمهاتو ببندی و بشنوی!

... چهارشنبه 16 تیر 1389 ساعت 12:33 ب.ظ

سلام

سلام و عرض ادب ...

ایذه ای چهارشنبه 16 تیر 1389 ساعت 10:44 ب.ظ http://n51m.blogfa.com

سلام.

سلام و درود ...
سپاس از حضور شما

m.saadat جمعه 18 تیر 1389 ساعت 12:11 ب.ظ http://najvayehshabaneh1388.blogfa.com

درفلق بود که پرسید سوار

اسمان مکثی کرد.

رهگذر شاخه نوری که به لب داشت به تاریکی شن ها بخشید.

وبه انگشت نشان داد سپیداری وگفت.

نرسیده به درخت،

کوچه باغی است که از خواب خدا سبز تر است

ودر آن عشق به اندازه پرهای صداقت آبی است.

میروی تا ته آن کوچه که از پشت بلوغ، سر بدر می آرد،

پس به سمت گل تنهائی می پیچی،

دو قدم مانده به گل،

پای فواره جاوید اساطیر زمین می مانی

وتو را ترسی شفاف فرا می گیرد.

در صمیمیت سیال فضا، خش خشی می شنوی.

کودکی می بینی

رفته از کاج بلندی بالا، جوجه بردارد از لانه نور

وازاو می پرسی

خانه دوست کجاست ؟

باغی سبز کجاست؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد