همه تویی، من کدام؟

الهـی!

دانی که نه خود به این روزم و نه به کفایت خویش،

شمع هدایت می افروزم.

از من چه آید؟ و از کرد من چه گشاید؟

طاعت من به توفیق تو

خدمت من به هدایت تو

توبه ی من به رعایت تو

شکر من به انعام تو

ذکر من به الهام تو

همه تویی، من کدام؟

اگر فضل تو نباشد، من بر چه ام؟!


الهـی!

کدام زبان به ستایش تو رسد؟

کدام خرد صفت تو بر تابد؟

کدام بنده به گزارد عبادت تو رسد؟


الهـی!

از ما هر که را بینی، معیوب بینی.

هر کردار که بینی، همه با تقصیر بینی.

با این همه، نه زبان برمی باز ایستد،

نه جز گل کرم می روید!

چون با دشمن به سخط به چندین بری

پس سود پسندیدگان را چه اندازه

و آیین محبان را چه پایان؟

مقام عارفان را چه حد و شادی دوستان را چه کران؟


الهـی!

ار بوی دهن روزه دار به نزدیک تو عطر است!

عید، عید صوم است، نه عید فطر است.

کار نه روزه و نماز دارد، کار شکستگی و نیاز دارد.



خواجه عبدالله انصاری



نظرات 2 + ارسال نظر
امیرمهدی چهارشنبه 12 مرداد 1390 ساعت 12:36 ق.ظ

سلام

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

که هر چه بر سر ما می رود عنایت اوست.

حلول ماه مبارک رمضان وآغاز میهمانی حضرت رحمان بر شما مبارک وپر خیر وبرکت باد.
رحمت الله علیه.
برایتان بهترینهارا در این ماه آرزو می کنم.

خوش باشید.

سلام و درود
سپاس از لطف شما

mj چهارشنبه 12 مرداد 1390 ساعت 09:03 ب.ظ http://mjomrani.blogfa.com

سلام وبلاگ جالبی دارین به وبلاگ فقیرانه ماهم سری بزنید اگر مورد پسند بود ما رو به اسم دانستنیها لینک کنید متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد