سالها دل طلب جام جم از ما میکرد

 

 

چند روز قبل تو ایستگاه اتوبوس نشسته بودم.. خلوت بود و من مثل همیشه غرق در افکار خودم... دو تا پسربچه ی کوچیک که هر کدوم قفسی در دست داشتند به سمتم اومدند .. یکی از اونها کنارم نشست و با خواهش و التماس گفت : یه فال میخری؟ برای به دست آوردن دلش و شادی اون لبخندی زدم و نگاهی به قفسی که در دست داشت انداختم .. یه مرغ عشق زیبا ، آروم ، تنها و منتظرنشسته بود برای......

چه سرنوشت عجیبی.. مرغ عشق کجا ، اینجا کجا.. ؟؟ اون قفس زیبنده ی زیبایی های او نبود

با اصرار دوباره ی پسرک به خودم اومدم...باید میرفتم اتوبوس رسیده بود و من عجله داشتم..میدونی که اتوبوس و زمان هیچوقت برای آدم ها صبر نمی کنند .مبلغ ناچیزی پول بهش دادم و گفتم با دوستت تقسیم کن من باید برم... با خوشحالی گفت : صبر کن خانم بذار مرغ عشقم یه فال برات برداره و .. در حین حرف زدن به کارش هم میرسید

اون پرنده ی کوچیک و دوست داشتنی به طور عجیبی در دستهاش رام بود . اونو از قفس بیرون آورد و روی قفس گذاشت . او هم که وظیفه ی خودش رو خوب میدونست کاغذی از میان کاغذهای رنگی بیرون کشید و دوباره آرام و بیصدا با یک اشاره ی دست پسرک به قفس بازگشت ..!!!. پسرک کاغذ صورتی رنگ رو تو دستهای من گذاشت و من با یک نگاه و لبخند ازش جدا شدم... وقتی رو صندلی اتوبوس آروم گرفتم شروع به خوندن فالنامه کردم و با دلی پر از شادی و امید به خونه برگشتم...

فالنامه امام رضا(ع)

سالها دل طلب جام جم از ما میکرد

آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد

ایصاحب فال به خود امیدوار باش و به هر کاری که میخواهی اقدام کن. پند بزرگان را گوش کن ، غم را فراموش کن که موفقیت با توست و مرادت بزودی حاصل میشود، هرگز دل بد مدارکه بلطف پروردگار از طرف غایبی که داری خبر خوشی به تو خواهد رسید ، یک سفر پر بار خواهی رفت و توشه خوبی نصیب تو میشود ، کمتر عصبانی شو ، ولخرجی مکن و نماز بخوان که خدا با توست.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
الهی چهارشنبه 4 اردیبهشت 1387 ساعت 04:54 ب.ظ

باز هم سلام
مطلب قشنگ با پرداخت زیبایی بود ، قشنگترش فال شما بود .
ولی خودمونیم ، یه فال این همه می تونه حرف بزنه و این همه توی دلش حرف هست !؟
من که فکر نمی کنم ، منظور این بنده ی خدا از این شعر دقیقا همه ی اینها باشه ، ولی با بخشی از اون مخالفت ندارم .
ولی به هر حال فال رو باید به نیکی گرفت ، حرفهای بدی نزده .
وای که چقدر کار داری ؟!


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد