گرامی ترین آفریده ها

در اخبار و روایات از امام صادق (ع) نقل شده است که آن حضرت فرمود: 

در زمان حضرت محمد(ص) زنی از طایفه ی جن به نام عفراء خدمت پیامبر می رسید و از محضر ایشان استفاده می کرد. او هر وقت خدمت پیامبر می آمد سخنان و مواعظ ایشان را می شنید و هنگامی که به میان جنیان بر می گشت به تبلیغ دین اسلام می پرداخت و آنچه از پیامبر شنیده بود به جنیان می گفت و آن ها را به دین اسلام دعوت می کرد. گروهی از اجنه به وسیله او مسلمان شده بودند. مدتی گذشت و عفراء نزد پیامبر (ص) نیامد. روزی جبرئیل خدمت پیامبر(ص) رسید. حضرت فرمودند: مدتی است که عفراء نزد من نمی آید، آیا از حال او خبری داری؟ 

جبرئیل عرض کرد: ای پیامبر خدا! عفراء خواهری دارد که او را در راه خدا دوست می دارد. او به نزد خواهرش رفته است و قصد دارد چند روزی آنجا بماند. حضرت محمد(ص) فرمودند: خوشا به حال گروهی که به خاطر خدا با یکدیگر دوستی نمایند. بدرستیکه خداوند متعال در بهشت ستونی از یاقوت سرخ آفریده است که قصرهای زیبا بر آن هست و مخصوص آن دسته از کسانی است که در راه خدا همدیگر را دوست دارند.  

هنگامی که عفراء نزد آن حضرت آمد پیامبر اکرم(ص) از او پرسیدند: کجا رفته بودی؟ 

گفت: به نزد خواهرم، می خواستم از حال او جویا شوم. 

حضرت او را تحسین کردند و به بهشت بشارت دادند و فرمودند: در سفر چه دیده ای؟ 

گفت: عجایبی بسیار دیدم. 

پیامبر فرمودند: از همه عجیب تر چه بود؟ 

او گفت: ابلیس را دیدم که در دریای سبز روی سنگ سفیدی بود و دست ها را به آسمان بلند کرده و می گفت: خداوندا می دانم که تو سوگند خورده ای که مرا در جهنم بسوزانی و به این وعده وفا می کنی. اما من راه نجات را یافته ام! خداوندا! من از تو می خواهم به حق محمد(ص) و علی(ع) و فاطمه(س) و حسن(ع) و حسین(ع) مرا از آتش برهانی. 

عفراء افزود: من به او گفتم: ای ابالحارث این نام ها چیست که به آن ها دعا می کنی؟ 

ابلیس گفت: این نام ها را بر ساق عرش نوشته دیدم پیش از آن که خدا آدم را آفریده باشد و دانستم اینها گرامی ترین آفریده ها نزد خدا هستند. 

رسول اکرم(ص) فرمودند: اگر تمام اهل زمین به این نامها دعا کنند ، پروردگار متعال همه را اجابت می کند. 

برگرفته از کتاب: دنیای شگفت انگیز جن / داود نجفی 

نظرات 2 + ارسال نظر
راحله پنج‌شنبه 28 شهریور 1387 ساعت 10:40 ق.ظ http://raheleh-p.blogfa.com

چه عجیب بود!!
من خوشم اومد.
ممنون.

مریم کریمی پنج‌شنبه 28 شهریور 1387 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام خانم آسمانی من اتفاقی که نمیشه گفت اما .... به هر حال وبلاگتون رو دیدم و امروز از صبح سر فرصت اونو خوندم
خوشحالم که این مطالب رو اینجا میخوانم .صادقانه گفتم
مطالب خیلی قشنگی رو تو وبلاگت بیان میکنی

اما در مورد این مطلبت هم باید بگم که بله این که شما یا نویسنده ی کتابی که معرفی کردین گفتید درست است حدود ۲۰۰۰ سال قبل از خلقت حضرت آدم دعایی بوده که فرشته ها اون رو میخودند ودر آن دعا اسماء مبارک ۵ تن در ان ذکر شده است واقعا برای من هم جالب بود وقتی اولین بار اون دعا رو میخوندم
اما حالا یه چند سالیه که با اون دعا یه انس خاصی گرفتم و باورش برام مشکله اما همین دعای کوتاه بعضی وقتها من و به کجاها که نمبره (تو خواب البته )
به هر حال خوشحالم که وبلاگ شما رو پیدا کردم و سعی میکنم هر از گاهی بیام و بهتون سر بزنم
راستی اگه رفتید حرم اما رضا سلام ما ها که یه خورده از آقا دوریم رو هم به آقا برسونید البته اگه آقا طالب باشه ماه بعد میخوام بیام مشهد انشاءالله
پر حرفی کردم ببخشید
یا حق علی یارتون و حق نگهدارتون بازم ببخشید .

سلام خانم کریمی عزیز
از حضور گرمتون بسیار خرسند و دلگرم شدم

هر مطلبی که درباره ی ائمه ی اطهار (ع) باشه ، زیباست و پرمفهوم. من اکثر اوقات برای انتخاب مطالب دچار مشکل میشم!! غرق میشم در این اقیانوس عظیم و ژرف! اینقدر حکایت ها و حقایق عظیمی در مورد این بزرگواران هست که انسان واقعا مبهوت میشه.
ای کاش نام دعایی که ذکر کردی را به من می گفتی دوست عزیز( بسیار برایم جالب بود).
حتما از این پس سلامت را به امام رضا(ع) خواهم رساند.
امیدوارم سفر خوبی در پیش رو داشته باشید و بهتون خیلی خوش بگذره.
بسیار بسیار از آشنایی با شما خوشحالم و همیشه منتظر نگاه زیبای شما خواهم بود. و از لطفتون بی نهایت سپاسگزارم
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد